.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرين اظهارات مشايی درباره بهشت

" اسفنديار رحيم مشايي " در مراسم سالروز تاسيس خانه رياضي که درسالن اجلاس سران برگزار شد گفت : رياضي، فيزيک و شيمي سه عنصر مهم علوم پايه و ستون‌هاي اصلي نظام هستي هستند و هر ملتي که درک دقيقي از اين سه علوم پايه داشته باشد در عرصه‌هاي مختلف رشد خواهد کرد.

وي با اشاره به اينکه فيزيک و شيمي بدون درک درست از رياضي قابل فهم نيست اظهار داشت: براي درک درست از دو پايه اصلي شيمي و فيزيک بايد علم رياضي را به خوبي درک کرد.
رحيم مشايي با بيان اينکه رياضيات از پايه هاي برتر است گفت: رياضيات ابزار مهم و تعيين‌کننده‌اي است که راه شناخت صحيح جهان را براي هر انسان ميسر مي‌سازد.

وي با اشاره به اينکه معنويات نيز در فهم مديون رياضي است افزود: با رياضيات فيزيک و شيمي مناسبات اجزايي عالم را مي‌شود ارزيابي و تحليل کرد و حقيقت را همانطور که هست و براساس علم پايه به دست آورد.

رحيم‌ مشايي گفت: اگر ملتي مي‌خواهد در تمام عرصه‌ها به درجات بالا و والا دست يابد، بايد در زندگي روزمره خود حتماً جايي براي فراگيري علوم‌هاي پايه خصوصاً رياضي اختصاص دهد.
وي با اشاره به اينکه تکريم انسان، طبيعت و خدا هر سه با يکديگر مناسبت دارند،ادامه داد: معتقدم کسي که به عظمت انسان و جهان درک درستي نداشته باشد هيچگاه به عظمت خدا پي نخواهد برد و اين امر فقط با فهم صحيح علوم‌هاي پايه در زندگي امکانپذير خواهد بود.

وي با بيان اينکه کسي که رياضيات را درک نکند بهشت را نيز نخواهد ديد گفت: بدون درک علوم پايه خصوصاً رياضيات بهشت اهميتي ندارد زيرا کسي که رياضيات را درک نکند بهشت را از نظر کيفي و کمي درک و فهم نخواهد کرد.

رحيم مشايي با اشاره به اينکه فهم بهشت محتاج به فهم علوم پايه است، گفت: دانش معنوي محتاج به درک علوم پايه است و از هر جهت که بخواهيم وارد عرصه‌هاي مختلف علم شويم بايد درک و آگاهي کاملي از علوم پايه داشته باشيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 10 تير 1389
آقای مشایی برخی در تاریخ بهشت را با تلفیقی از ریاضی و علوم زیستی برای دنیای خودشان ایجاد کردند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.